Programul Electric Up Fotovoltaice – Finanțări nerambursabile pentru firme

Electric Up este un program de finanțare cu fonduri nerambursabile, destinat firmelor mici și mijlocii, dar și companiilor din domeniul HoReCa – prin acest program se pot instala sisteme fotovoltaice și stații de încărcare pentru vehicule electrice și hibrid.

Suma maximă care poate fi decontată prin intermediul programului este de 100.000 EUR/proiect, ce poate acoperi până la 100% din costurile de achiziție și instalare a sistemelor fotovoltaice și ale stațiilor de încărcare.

Cine poate aplica la programul Electric Up?

Electric Up se adresează companiilor mici și mijlocii din orice sferă de activitate (cu excepția agriculturii și a industriei alimentare) și operatorilor economici din domeniul HoReCa – cu cod CAEN: 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621, 5629, 5630, 9329.

Ce proiecte pot obține finanțare?

Pentru a obține finanțare prin Electric Up, firmele trebuie să pregătească proiecte de panouri fotovoltaice care să includă:

  • instalarea unui sistem fotovoltaic cu o putere cuprinsă între 27 kW și 100 kW. Energia poate fi folosită pentru consumul propriu, iar surplusul poate fi livrat către rețeaua națională;
  • instalarea a cel puțin o stație de încărcare pentru mașini electrice și hybrid plug-in, cu putere minima de 22kW și cu minimum 2 puncte de încărcare.

Ce cheltuieli pot fi decontate prin programul Electric Up?

Programul Electric Up poate oferi finanțare de până la 100%, cu o contribuție personală a beneficiarului aproape de 0. Cheltuielile care pot fi decontate prin intermediul programului sunt:

  • Achiziția sistemului fotovoltaic (cu toate componentele sale: panouri fotovoltaice, invertor, structura de montaj a sistemului, tabloul electric, etc.);
  • Achiziția a cel puțin o stație de alimentare, cu minimum 2 puncte de încărcare;
  • Proiectarea, montarea și punerea în funcțiune a sistemului fotovoltaic și a stațiilor de încărcare (maxim 10% din suma totală eligibilă a proiectului);
  • Achiziția acumulatorilor de stocare a surplusului de energie electrică;
  • Consultanță și management de proiect (maxim 7% din suma totală eligibilă a proiectului);
  • Proiectarea și instalarea unui panou de informare sau de avertizare pentru stațiile de alimentare.

Ce cheltuieli nu pot fi decontate prin programul Electric Up?

Cu toate că, în mare parte, cheltuielile pentru instalarea unui sistem fotovoltaic sau a stațiilor de alimentare sunt acoperite de programul Electric Up, există și câteva cheltuieli care nu pot fi decontate:

  • Cheltuielile făcute înainte de semnarea contractului de finanțare – dacă este cazul – cu excepția cheltuielilor pentru proiectare și consultanță, efectuate cu maximum 30 zile înaintea înscrierii în program;
  • Cheltuielile pentru branșamentul la rețeaua electrică națională.

Care sunt documentele necesare pentru înscrierea la Electric Up?

  • cererea de finanțare;
  • împuternicirea notarială – pentru cazurile în care cererea de finanțare este semnată de către altcineva decât solicitantul;
  • actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii, scanat;
  • documentele doveditoare ale calității de proprietar/administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie pentru imobilul pe care se implementează proiectul.
  • dacă beneficiarul nu este proprietarul imobilului pe care se implementează proiectul, documentele doveditoare ale calității de administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie vor fi însoțite de extrasul de carte funciară (nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii) al respectivului imobil, precum și de acordul proprietarului cu privire la implementarea proiectului;
  • extrasul Revisal privind calificarea COR 741103 pentru cel puțin doi angajați ai instalatorului ales;
  • atestatul ANRE al instalatorului;
  • raport de audit energetic în baza facturilor anterioare și/sau de tip proiectiv,
  • solicitarea beneficiarului de a i se acorda un avans de până la 30% din totalul cheltuielilor eligibile aprobate în condițiile stabilite prin suma solicitată;
  • certificatul de înregistrare fiscală, valabil la data înscrierii, scanat;
  • certificatul de atestare fiscală, privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului.

Aplică la Electric Up cu MHT Experience

Îți suntem alături pentru întreg procesul de aplicare și instalăm proiecte de orice dimensiune în cel mai scurt timp.